Pages

tempat yang aku terselalu lepak






Kali nie aku aku bercerita tempak yang aku terselalu lepak dan fenomena yang selalu lihat.
Demam fesbuk.Bila lepak fesbuk sambil urut muka fenomena pertama yang aku lihat ialah "wall".
Kedua aku akan buka PNC msg sebab aku dengan kawan2 lebih suka bertukar2 cerita di PNC msg.
Sebab? sebab ia PNC.Titik.
Lagi pun kenapa mesti dedahkan segala rasa hati,marah,maki hamun orang kat wall.
Tak baek aibkan orang.Nanti Allah tunjukkan aib kita jugak.
Tak baik gaduh2,serang menyerang,main baling2 bom.Tuhan marah.
Yang boifriend n gurlfriend pulak,jenis gaduh2 miang buluh,merajuk2 itik,siap tulis kat wall.
Ape cer ni beb? fesbuk ni bukan diari cintala.Aku tahula hak korangkan,tapi malula sikit bila gaduh korang sibuk dedah2 keburukan pasangan masing-masing.Tapi bila elok balik korang sibuk pulak puji2 segala.Tak paham aku.Nak katakan yang korang semua budak2,umur dah besar panjang dah layak pakai name tag mak orang dan bapak orang.Abis bab tu.

Korang guna fesbuk untuk ape erk?
Aku pulak guna fesbuk untuk berinteraksi dengan kawan2 yang jauh.Tapi suka guna PNC msg mcm aku ckp tadi.
Aku gak gunakan fesbuk sebagai cara untuk menjejak kasih.Memcari kenalan yang terpisah.
Lain2 aku tak layan.Game2 tanam sayur segala aku tak minat.Macam budak kecik,lagipun aku tak ada masa untuk itu semua.Aku seorang pekeje yang amat sibuk.Sila jgn geli

Selain muka buku baca facebook ,aku suka berskype!
yap! aku suka skype sebab tak ramai org guna dan org tak mudah kenakan kita.
Aku gak selalu berdrama depan webcam dengan kekawan.Suka.Bersembang2 sampai lebam.
Seronok.
Aku tak suka YM sebab ym banyak orang dah salah guna,dan mudah untuk orang hack.
Lagi pun ym boleh guna banyak nickname,memudahkan untuk orang n kenalan membuli kita.
Tak suka.Aku tak layan ym.sila jgn myampah

Selain tu aku suka sangat lepak forum.Lebih2 lagi forum pasal Photography.
Sebab aku suka bergambar dan suka amik gambar.Aku minat sangat.
Selain forum pasal gambar,kamera,teknik2 editing aku jugak suka lepak forum pasal artis, tapi sekadar pemerhati bukan sebagai pengomen.Aku suka tengok mereka2 dressing beb.Cun.buruk.
Jugak soal agama,kehidupan dan macam2 yang menarik.http://www.cute-smiley.com

No comments:

Post a Comment

Hati2 drop comment tu.. kang kena ngorat =)