Pages

Siapa Pedajal Aku I Nasib Baik Tak Bagi Org Copy Buku Resepi

Petang ini aku nak cerita serba ringkas pasal
Tikus.

Tikus adalah seekor binatang mamalia.
Kalau korang nak tahu lebih lanjut apa mamalia
tu sila rajin-rajinkan diri belek buku sains.

Habitat tikus ini mudah,
dimana ada penduduk,di situla
dia tinggal.
Dasar nak bermesra alam tak bertempat.

Tikus boleh beranak tiap-tiap bulan
dengan bilangan anak yang banyak
gila.

Tikus juga adalah binatang yang kotor.
Tapi kita tidak boleh menidakkan kepentingan
tikus dalam ekosistem kita.

Itulah serba sedikit yang aku ingat pasal
tikus,itu pun aku tengok dan baca buku.
Aku memang
suka gila apa-apa yang
berkaitan dengan
haiwan/binatang ni.

Tapi ingat aku
tak suka orang yang perangai macam
binatang.

Ok,jom tengok apa yang aku nak kongsikan

Aku cedok dari buku resepi aku tadi.
[aku memang rajin salin resepi]


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Tahi Gulung Tikus

Bahan :

1 . 3 Ekor tikus dibelah (postmoten)

2. 3 Bahagian usus jangan dibuang
boleh dibuat sosej.

3. Ambik bahagian ekor,untuk dijadikan
tali untuk menggulung.

4. Badan-badan tikus dicincang halus
dan lebih elok dimesin.

5. letakkan sedikit aiskrim vanilla @ coklat
untuk dijadikan perisa.

6. Daging yang dicincang digaul dan distim dengan aiskrim .

7. Finally,
gulung daging tikus tadi dan diekat dengan menggunakan
ekor tukus itu.

You must try it !!!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Haramjadah,elok jer aku nk masak pun boleh muntah
hijau ni beb.
Siapala pedajal aku ni beb,rajin jer menulis kat buku aku.
Kalu aku dapat detect siapa,memang aku
amik tikus buat sup bagi dia makan la..

Siap ada perkataan you must try it tu yang tak
tahan.




13 comments:

  1. BUNGOK!!!





    gua pernah tangkap tikus..

    pas 2 dia gigitjari tangan gua...

    pastu

    gua mimpi...

    gua hebat..


    gua jadi tikus man








    arrrrrggggghhhhh!!!!


    teruja ai tau mak ayam!!!

    ReplyDelete
  2. tikus man =) ~

    org yg pedajal aku yg ang bagi bungok ke ang bagi kat aku?



    gurauan mcm sembelit!

    ReplyDelete
  3. omak aiii..marveles nie..haha

    rajin ker masak..ciap ader buku resepi..nk order lar..;)

    ReplyDelete
  4. fazrul~

    tk rajin pun,tapi utk jangka masa panjang,perlu lor..

    kang nk kawin ;P



    lolly~

    ang jgn mtk dgn aku.. sumpah aku tk de resepi tu

    ReplyDelete
  5. yeay dah blh komen...hehe..

    nsib bek ko tak lurus bndul ikut jer resepi tuh...klu tak spesel nyer lauk..hahah

    ReplyDelete
  6. yeay dah blh komen...hehe..

    nsib bek ko tak lurus bndul ikut jer resepi tuh...klu tak spesel nyer lauk..hahah

    ReplyDelete
  7. resipi turun temurun tu kot...try ler,,,

    ReplyDelete
  8. odah~

    ang lepas geram ke tu? 2 sekali ang post comment.

    tu lah pasai nasib baik aku cerdik sikit dari si pedajal tu .



    JMR ~

    tk daya la nk try,nk kejar tikus dah jadi satu hal hehehehe


    cik pingu ~

    ntahla.. belum dpt detect siapa pedajal,kalu tk boleh la tanya dia.



    Khairi~

    tu la pasai dah boleh bayangkan dah bertapa kotornya tilus tu..

    pastu siap suh ikat guna ekor tikus lagi..uwek!

    ReplyDelete
  9. must??

    mmg tak la gua nak try...nak tangkap tikus dah satu hal..

    ReplyDelete
  10. Linglung~

    hang jgn duk try la.. tikus tu banyak virus,kotoq!..

    hang jgn bsahabat dengan tikus pun ok?

    ReplyDelete

Hati2 drop comment tu.. kang kena ngorat =)