Pages

"eh,dear tali bra honey terbukala...pls pasangkan

Mood menulis : Damai + Gelak Sinis Kepada Seseorang


Semalam adakan pesta buih kat satu lokasi yang terpaksa dirahsiakan demi mengelakkan dari insan yang mungkin cuba-cuba untuk memesrakan diri dengan pesta buih.

Pesta yang seronok!
Bukan lucah!

Pesta untuk orang yang ingin mencari damai dunia.Ingin meringankan bebanan fikiran.Sesuai untuk insan yang sedang dilamun ombak "kebodohan".
Tapi kebodohan itu bukanla bermaksud aku suka makan otak udang!
Udangla sesiapa yang mengudangkan aku.
Tak tergamak rasanya untuk aku udangkan kawan-kawan,walau hakikat mencari sebuah kehidupan.Terasa hina bila mengudangkan perkataan sahabat kerana kepentingan peribadi yang tak seberapa hebat itu.Keji.

Korang pernah tak mengudangkan sahabat atau korang diudangkan oleh insan yang bergelar kawan? Aku rasa ini soalan biasa tapi aku yakin cerita disebalik itu yang luar biasa.

Kawan walaupun mudah dicari tak seperti perkataan sahabat,namun perkataan kawan itu jugak mempunyai kekuatan yang halus.Aku lebih suka gelarkan kawan pada insan yang baru aku kenali,dengan penuh keikhlasan sila percayakan aku disini,dan cuba menjadi dan berperanan seperti seorang kawan biasa yang aku kenali bertahun-tahun.Tapi hari ni,aku mula gelarkan orang yang baru aku kenali sebagai insan singgahan yang tak pernah berstatus dalam diri aku.Aku bersebab.Aku tak keji,tapi aku kedengaran agak kejam disitu.Biarkan.

Ok,berbalik pada pesta buih tadi.Sedang asyik melayan perasaan,menikmati setiap nikmat yang terhidang hati jadi gundah,perasaan mula gelora.Kenapakah?
Disini tiada insan berbogel,tiada insan menyeksikan diri dengan mendedahkan segala bonjol-bonjolan yang dimiliki.Setelah diperhatikan,diusah,di intai memang tiada pun insan yang boleh menaikan gelora dihati.Tetapi mengapakah sekali lagi hati aku bebicara disitu.Pelik.

Aku insan yang mudah geli.Takut dengan "benda" yang lembik.Mungkin sebab itu kot hati aku mula gelora,otak aku mula fikirkan yang bukan-bukan.Terasa ada sesuatu yang seolah-olah mengesel-gesel dibadan aku.Celaka.Permainan kotorkah.Atau "binatang" apakah yang cuba mengoda keimanan aku.Perlukan aku melayan perasaan seperti anak muda lain.Asyik dengan dunia sendiri hinggakan tanpa sedar membiarkan tali bra biru yang berrenda-renda hanyut membelai badan aku! sungguh celaka dan lalai insan yang memiliki tali bra biru berenda-renda tersebut.Kerana tali bra yang hanyut tersebut membuatkan aku melayan otak berdialog begitu lama.

Aku,nasihatkanlah pada si gadis-gadis yang suka sangat pakai bra yang pesen tali bole buka tu,
tolong jaga tali bra korang elok-elok.Jangan ada kejadian sebegini lagi.

"eh,dear tali bra honey terbukala...suara merengek,tolong pasangkan sekejap dear.."
Lokasi kejadian : Restoran mamak berhampiran Seri Putra.

"bikin keras saje "


4 comments:

  1. hahaha.. terbuka ada cover xpe lagik

    ReplyDelete
  2. maiyah ~ yeke tkpe... risau terlondeh je :-)

    ReplyDelete
  3. mula tertarik dengan title entri tapi bila baca makin tak paham pastu makin celaru lepas baca ending.. celaru2 haru biru :D

    ReplyDelete

Hati2 drop comment tu.. kang kena ngorat =)