Pages

Kakitangan Aku yang Berjasa

Sini 'aku' nak tanya korangla,
korang pernat tak sibuk tahap gaban? tak kirala sebagai suri rumah atau pun sebagai kuli pejabat macam aku ni,yang penting ada perkataan sibuk terlampau hingga kaki juga dipaksa untuk bertugas!

Sumpah! perkara diatas aku tak bohong.Aku alami sejak kebelakangan ni.Serius aku terpaksa memaksa kaki aku untuk berkerjasama dengan aku.

Kalu korang boleh tengok kedadaan keadaan aku mesti korang simpati.
Sungguh simpati.Dengan perut menyanyi lagu keroncong tangan dan kaki masih lagi bersemangat menjalankan tugas yang diamanahkan.Disitu nampak aku ikhlaskan berkerja kerana ALLAH.
Kalu aku tak cakap macam tu,sape lagi nak cakap kan.. Nak nanti si ima gediz, si kerek comel ,atau si cun melecun? haram tak de nya..

Aku jarang-jarang sibuk tahap gaban macam ni.Sebab sebelum ni aku lebih suka menyibukan diri dengan perkara-perkara yang lebih baik dari sekarang!.

Kaki! cepat jalan ke mesin potostat!
Begitula cara aku memaksa kakitangan aku berkerja.Kaki aku pulak memang patut di berikan pujian,dan upah yang setimpal.Tadi kaki aku telah menjalankan tugasnya dengan penuh tanggungjawab dan ikhlas dengan menyepak meja bos yang suka melesapkan diri!..
Kaki aku menjalankan tugas tersebut semasa ketiadaan bos.Aku tabik la dengan kaki aku yang rajin dan penuh kerjasama ni..Berani sungguh.

Okla aku nak sambung buat kerja lagi..
Audit nak datang ngorat aku! Benci!Soal menyoal lagi dan lagi nanti.
Apa guna?


Cerita : Aku tak suka ulang benda yang sama dua,tiga,empat puluh kali!
Aku tak suka paksa diri atau paksa diri orang.
Sila Hormati.
Sekian.


2 comments:

  1. aku praktikal jd auditor. dan mmg auditor dibenci, tapi aku suka. boleh soal orang macam2 hingga dia cuak..haha

    ReplyDelete
  2. Razman ~ aku bukan bencikan auditor tapi aku tak suka tugas dia! nyusahkanla..
    tapi itula yg terbaikn..

    ReplyDelete

Hati2 drop comment tu.. kang kena ngorat =)