Pages

Bercinta Satu Hipokrit Yang Ketara


Siapa yang tak pernah bercinta?
Rasanya hampir semua orang pernah bercinta,
pernah merasai nikmat bercinta.Aku sendiri pun pernah merasai
nikmat bercinta,pernah sakit sebab cinta.

Cinta adalah perasaan yang berbunga-bunga.
Cinta jugak sering bersulam dengan nafsu jahat.
Jahat kerana sering leka dan lupa bahawa hukum Allah tidak
pernah menghalalkan berpegangan tangan selagi belum ada ikatan
yang diberi nama PERKAHWINAN.

Bercinta menjadi perkara kemestian bagi manusia hari ini.
Ketepikan hukum tuhan,hanyut tanpa dipukul ombak cinta.
Tetapi AWAS!
jangan sampai kita KARAM.
Bukan KARAM SINGH WALIA,
tapi karam yang boleh menghancurkan semua orang,
terutama diri sendiri dan keluarga.
HATI-HATI.

Dalam cinta bersederhanala.
Sampai hari ini aku memeluk erat nasihat ibu,
aku tempatkan diri digolongan yang DIHARAP
bukan digolongan yang MENGHARAP.
INSYALLAH selamat.


________________________

Zaman bercinta adalah zaman paling HIPOKRIT.
Kenapa aku labelkan sebagai hipokrit?
Aku ada alasan tersendiri,siapa yang tak sokong label yang aku bagi,
sila kutuk aku dengan kerasnya,berserta dengan ALASAN.

Contoh-contoh mudah dan yang sering berlaku yang melayakkan
CINTA di label sebagai HIPOKRIT


1] Kalu berjanji tak tepat pun tak marah.
Tunggu satu jam pun cakap baru kejap.

2] Kalu awek tersepak batu,marahkan batu.
Sedangkan awek tu tak hati-hati,control sangat.

3] Muka pasangan dah terang-terang huduh pun
boleh pulak puji.Katanya hitam manis,
walaupun hitam metalik.

4] Kalu dah tahu pun pasangan perangai huduh,
tak cakap pun perangai huduh,boleh pulak sound kita
cemburu sebab awek di seksi.

Macam-macam lagi la.. malas nak taip dah,tapi semua orang tahukan
yang korang pun banyak terhipokrit konon-konon nak jaga hati.
Tapi bila dah bergaduh mulala,cakap huduh-huduh pasal
pasangan.

Sama jigak bila dah kawin kalu ada jodoh.
Masing-masing tunjuk belang,dah takde lagi panggilan manja.
Takde lagi hadiah hari lahir,yang tinggal tapak kaki di muka.
Kalau dulu dalam kereta bercakap tak henti-henti,nak bermanja
tak puas-puas,tapi bila dah kawin dalam kereta senyap
macam takde orang.Dah tak mesra-mesra.

"kalu anda sedang memandu,dan disebelah anda ada
sebuah kereta didalamnya seorang laki-laki dan sebelahnya seorang
perempuan yang sedang rancak bersembang mesra,percayala
peratus mereka adalah pasangan suami isteri sangat rendah.
Tetapi kalu anda melihat sebuah kereta yang berpasangan
tetapi sedang buat hal masing-masing dan tidak bercakap,
percayalah peratus mereka suami isteri itu tinggi"

Janganla bersikap hipokrit.







i lap u
u labi air =)


9 comments:

  1. chenta adalah sesuatu yang indah dan unik anugerah dari Ilahi.

    Kita diberi peluang untuk menilainya dan pergunakanlah peluang yang diberi dengan sebaik-baiknya untuk melahirkan satu larian cinta yang indah.

    Seindah waktu ia diciptakan.
    Chenta itu aneh. Sukar untuk ditafsirkan. Datangnya bukan dari paksaan, perginya pula tanpa kerelaan. Chenta itu penuh mesra dengan kasih sayang....

    kiter nk lap u gak..u labi2 air gak kan..kan..hehe

    ReplyDelete
  2. haha..
    tu bkn hipokrit, tapi poyo
    bagi aku la..kalo bercinta, nape nak kena cover bagai?
    asal time bercinta sumenye kena indah, bahgia.
    aku bangkang sekerasnye..ahaks!

    ReplyDelete
  3. yeke kalo dah kawen dah tak byk ckp dah??
    nak akwen cepat r..nak rase btol ke dah bisu tanpa kata???

    hehehhehe...(",)

    ReplyDelete
  4. bercinta itu sangat pelik ye..hurmmmmm..

    ReplyDelete
  5. green ~ akhirnya kamu timbul.. =)

    wB

    ReplyDelete

Hati2 drop comment tu.. kang kena ngorat =)